Badanie kontrolne
W dniach od 12 do 24 listopada 2021 r. w całej Polsce zostanie przeprowadzone badanie kontrolne. Jego celem jest ocena jakości danych pozyskanych w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021. Wyniki badania kontrolnego umożliwią również udoskonalanie przyszłych spisów i badań reprezentacyjnych.
Badanie realizowane będzie wyłącznie za pomocą wywiadów telefonicznych, na losowo wybranej próbie 100 000 mieszkań, które zostały spisane w NSP 2021. Ankietowani będą wyłącznie pełnoletni respondenci, którzy jako pierwsi z danego mieszkania udzielili wywiadu w spisie zasadniczym (tzw. pierwsi respondenci).
Ankieterzy statystyczni kontaktować się będą z wylosowanymi do badania respondentami wyłącznie z numeru telefonu: 22 828 88 88, a dane zostaną zarejestrowane w specjalnie przygotowanej aplikacji. Pozyskane dane podlegają prawnej ochronie i są objęte tajemnicą statystyczną.
Tożsamość ankietera będzie można zweryfikować na
stronie spis.gov.pl
lub na infolinii
22 279 99 99 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora). Podobnie,
jak w trakcie Spisu Powszechnego, ankieterzy nie będą pytać o zarobki, numer
karty, PIN, majątek etc. Lista pytań zadawanych w badaniu kontrolnym będzie
dostępna na stronie: spis.gov.pl
.
Udział w badaniu kontrolnym jest obowiązkowy na mocy art. 27 Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r.
Wojewódzkie Biuro Spisowe w Krakowie